Sunday, February 26, 2012

DJÄVULEN I DOMSTOLEN

God natt alla. Ledsen jag inte har haft på ett tag men min plattan var verkligen full med NYSB klasser, massor av läsning i dessa två klasser och två presentationer på grund av måndag och torsdag. Gud välsigna, jag är tillbaka och redo att fortsätta att dela Guds budskap med er alla igen förlåt mig för att inte bokföra mitt dagliga bulletiner de senaste dagarna.

Jag vill tacka Gud för födelsen av min 1300 barnbarn och 3rd dotterdotter Elise Nichol Kamga född 23 februari 2012.

jag ber att ni alla haft en • *♫♪¨*•.¸¸ ¸¸.•*¨*•♫♪ ♫♪♫• * ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪HAPPY FÖRSENAT VÄLSIGNADE FÖDELSEDAG dessa senaste dagarna som jag missat. ♫♪♫• * ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪ kan du hitta JESUS nära. vardagliga årets.♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸. • * ¨ * •Fortsätta att hålla er tro på honom. ♫♪ ♫♪♫* ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪...Bo välsignade och litar på Gud alltid. ♫♪♫•*¨*•.¸¸ Enighet och fred ¸¸. • *... ¨.


Här är dagens Bibeln lektionen:

DJÄVULEN I DOMSTOLEN

LÄS:
Sakarja 3: 1-5

Jag har tagit bort er ondska
från dig. -Zechariah 3: 4

"The Devil and Daniel Webster" är en Novell av Stephen Vincent Benet. I det, Jabez Stone, New England jordbrukare har sådana "otur" att han säljer sin själ till djävulen att bli välmående. Djävulen kommer så småningom att samla Jabezs skuld. Men den framstående advokaten Daniel Webster kallas att försvara honom. Genom en skicklig rad argument, Webster vinner målet mot djävulen och Jabez sparas från perdition.

Denna historia är naturligtvis bara skönlitteratur. Men Bibeln registrerar en vision där Satan anklagar en troende inför den gudomliga domare. Joshua, en överstepräst, står inför Gud. Som en bild av hans personliga synd och skuld är prästen klädd i smutsiga kläder. Satan anklagar i närheten, Joshua. Men vinkeln för Herren rebukes honom och säger till Joshua: "se, jag har tagit bort er ondska från er, och jag kommer allt du med rika klädnader (Sakarja 3: 4).

Bara Gud kan göra en syndare godtagbart för honom. Och nya testamentet berättar hur: "Om någon syndar, vi har en förespråkare hos Fadern, Jesus Kristus rättfärdiga" (1 John 2: 1).

Känner du ovärdigt att ange förekomsten av Gud? Minnas, som kristna, vår frälsare blod har rengjorts oss och Kristus själv representerar oss. -Dennis Fisher

Guds makt kan stänga ett hjärta
Från ondska och kraften i synd,
Guds kärlek kan förändra ett liv
Och göra nya och rengjorts inom.- Fasick
*******************************************************
Motivering innebär vår skuld som gått,
Kristi rättfärdighet tanke.

INSIKT
I slutet av den babyloniska exil 50 000 judar återvände till Jerusalem (Esra 2:64-65) och leds av Serubbabel och Joshua sin överstepräst (Haggaj 1: 1). På grund av starkt motstånd (Esra 4) och missriktad prioriteringar (Haggaj 1: 2-8), återuppbyggnaden av Templet var avstannade för ungefär 20 år. Gud upp profeterna Haggaj och Sakarja uppmuntra hans folk för att slutföra templet återuppbyggnaden, och att omvända sig och förnya sitt engagemang för honom. Sakarja, vars namn betyder "Yahweh minns", fick åtta visioner (Sakarja 1: 7-6: 15), påminna folk att Yahweh är trogna sitt förbund och kommer att återställa och välsigna nationen. Den fjärde visionen registreras här (3: 1-10), och omfattar deras överstepräst. Den gudomliga visionen försäkrar dem att Gud kommer att rengöra dem (vv. 1-4) och göra dem ett kungligt prästerskap (v.5).

Ha en välsignad dag och vecka framåt.
Gud vår skapare Love alltid
Enighet & fred


No comments:

Post a Comment