Sunday, February 26, 2012

DJÆVELEN I RETTEN

God nat alle. Beklager jeg ikke har været på i et stykke tid men min pladen var virkelig fyldt med NYSB klasser, megen læsning i disse to klasser og to præsentationer på grund af mandag og torsdag. Gud velsigne, jeg er tilbage og klar til at fortsætte med at dele Guds meddelelse med dem alle igen tilgive mig til bogføring ikke mit daglige bulletiner af de seneste dage.

Jeg vil gerne takke Gud for fødslen af mine 14th barnebarn og 3rd barnebarn Elise Nichol Kamga født 23 februar 2012.

jeg beder til, at du alle havde en • *♫♪¨*•.¸¸ ¸¸.•*¨*•♫♪ ♫♪♫• * ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪HAPPY forsinket VELSIGNET FØDSELSDAG disse sidste dage, jeg savnede. ♫♪♫• * ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪ kan du finde JESUS nær. daglige årets.♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸. • * ¨ * •Fortsat holde din tro på ham. ♫♪ ♫♪♫* ¨ * •. ¸¸ ¸¸. • * ¨ * •♫♫♪...Bo velsignede og tillid til Gud altid. ♫♪♫•*¨*•.¸¸ Enhed og fred ¸¸. • *... ¨.


Her er dagens Bibelen lektion:

DJÆVELEN I RETTEN

LÆST:
Zacharias 3: 1-5

Jeg har fjernet jeres ugudelighed
fra dig. -Zacharias 3: 4

"Djævelen og Daniel Webster" er en novelle af Stephen Vincent Benet. I det, Jabez Stone, landmand New England har sådanne "bad luck" at han sælger sin sjæl til djævlen bliver velstående. Djævelen kommer til sidst, at indsamle Jabezs gæld. Men den fremtrædende advokat Daniel Webster kaldes at forsvare ham. Gennem en dygtige række argumenter, Webster vinder sagen mod Djævelen, og Jabez gemmes fra perdition.

Denne fortælling er naturligvis kun fiktion. Men Bibelen registrerer en vision, hvor Satan beskylder en troende før den guddommelige dommer. Joshua, en ypperstepræst, står foran Gud. Som et billede af hans personlige synd og skyld, er præsten klædt i beskidte tøj. Satan beskylder i nærheden, Joshua. Men vinklen Herrens rebukes ham og siger til Joshua: "Se, jeg har fjernet jeres ugudelighed fra dig, og jeg vil iklæde du med rige morgenkåbe" (Zacharias 3: 4).

Kun Gud kan gøre en synder acceptabel for ham. Og det nye testamente fortæller os, hvordan: "Hvis nogen synder, vi har en advokat med Faderen, Jesus Kristus retfærdige" (1 Joh 2: 1).

Du føler uværdigt til at angive tilstedeværelsen af Gud? Husk, som kristne, vores frelser blod har renset os, og Kristus selv repræsenterer os. -Dennis Fisher

Guds magt kan slå et hjerte
Fra ondskab og magt synd;
Guds kærlighed kan ændre et liv
Og gør den nye og rengøres inden.- Fasick
*******************************************************
Begrundelse betyder vores skyld gået,
Kristi retfærdighed givet.

INDSIGT
I slutningen af den babylonske eksil, 50.000 jøder vendte tilbage til Jerusalem (Ezra 2:64-65) og ledet af Zerubbabel og Joshua deres ypperstepræsten (Haggai 1: 1). På grund af stærk modstand (Ezra 4) og malplacerede prioriteter (Haggai 1: 2-8), tempel genopbygningen var gået i stå for omkring 20 år. Gud rejst profeterne Haggai og Zacharias at tilskynde hans folk at fuldføre templet genopbygningen, og at omvende sig og forny deres forpligtelse til ham. Zacharias, hvis navn betyder "Tetragrammaton husker", fik otte visioner (Zacharias 1: 7-6: 15), minder om folket, Tetragrammaton er tro mod sin pagt og vil gendanne og velsigne nationen. Den fjerde vision registreres her (3: 1-10), og involverer deres ypperstepræst. Den guddommelige vision forsikrer Dem, at Gud vil rense dem (vv. 1-4) og gøre dem en royal præstedømme (v.5).

Har en velsignede dag og uge forude.
Altid kærlighed til Gud vores Creator
Enhed & fred


No comments:

Post a Comment